تبلیغات
google-site-verification: google2594e9e0f9571010.htmlgoogle-site-verification: آموزش رانندگی فوق حرفه ای وفوق تخصصی بین المللی مهندس رامتین کریمی با بیش از 20 سال سابقه درخشان - آموزش رانندگی


جهت عضویت و پیوستن به کانال آموزش رانندگی فوق حرفه ای وفوق تخصصی بین المللی مهندس رامتین کریمی برروی لوگووتصویربالا کلیک کنید.

https://telegram.me/ramtinkarimi

ramtinkarimi@

irandriving.ir

مرکز آموزش بین المللی رانندگی کریمیمرکز آموزش بین المللی رانندگی کریمیاگر می خواهید به عنوان یك راننده كاملا حرفه ای مطرح شوید، باید تمام عادتهای قبلی را فراموش كنید. رانندگی یك علم است و بهترین راه یادگیری این علم، تغییر عادتهای رانندگی از پایه است.

اهمیتی ندارد كه شما چقدر می توانید

در یك جاده كوهستانی مارپیچ و یا در خیابانهای شهر تند بروید، و اهمیتی

ندارد كه از دید دیگران چقدر راننده خوبی هستید، رانندگی در پیست

اتومبیلرانی مقوله ای كاملا مجزاست كه نیازمند توانایی های خاص شماست.
در

این قسمت، تكنیكهای كاربردی اتومبیلرانی را به شما آموزش خواهیم داد. سعی

كنید این تكنیكها را یكی یكی تمرین كنید و هرگاه كه انجام این تكنیكها برای

شما یك عادت شد، سراغ تكنیك بعدی بروید. بعضی از این تكنیكها قابل اجرا در

خیابان هستند و بعضی دیگر به خاطر سرعت بالا و در نتیجه خطر ناشی از آن

خیر. به هر حال اجرای این تكنیكها باعث افزایش طول عمر خودروی شما و تسلط

بیشتر شما و در نتیجه ایمنی بهتر خواهد شد.
فراموش نكنید "دانستن" به

معنای "توانایی انجام" نیست. پس تمرین را فراموش نكنید. شما برای تمرین

نیازی به خودرویی آماده برای مسابقه و یا تجهیزات آنچنانی ندارید، یك

خودروی كاملا معمولی اما سالم همراه با پشتكار شما از شما یك راننده حرفه

ای می سازد. یك راننده خوب باید همانند یك ورزشكار خوب باشد یعنی برای بدست

آوردن مهارت تمرین كند و داشتن مهارت را دلیل بر عدم تمرین و یاد گیری و

مطالعه نداند هوش، استعداد و داشتن خودروهای بهتر فقط به این امر سرعت می

بخشد.
برای شروع باید ببینیم چگونه پشت فرمان خودرو قرار بگیریم. بعدها

به شما خواهیم آموخت چگونه "درست" رانندگی كنید و خودروی خود را "اصولی"

تیونینگ و از آن نگهداری كنید.
از این پس سلسله مقالات آموزش رانندگی

حرفه ای که شامل تکنیک های رانندگی، معرفی مسابقات، طریقه درست تمرین کردن،

آشنایی با لوازم مربوط به راننده و خودرو، نحوه Setup خودرو و آماده کردن

خودرو برای حضور در مسابقات می شود را در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته

به صورت منظم به شما ارائه خواهیم کرد.
اولین نكته‌ای كه قبل از حتی

روشن كردن خودرو باید به آن توجه كرد نحوه صحیح نشستن در خودرو است. عدم

رعایت این نكات باعث كاهش توانایی‌های شما، كاهش دید و خستگی خواهد شد.
در

خودروهای open-wheel (مانند خودروهای فرمولا و كارتینگ و ...) راننده

تقریبا در خودرو دراز می‌كشد و دستهایی نسبتا صاف دارد ( در این خودروها

آرنج كمتر از خودروهای سواری خم می‌شود) در حالی كه در سایر خودروها نحوه

قرار گرفتن بر روی صندلی كاملا متفاوت است. به دلیل ارتفاع كم و كاكپیت تنگ

خودروهای open-wheel راننده با پاهایی به هم چسبیده كه از ناحیه زانو كمی

خم شده اند و دستهایی نزدیك به هم با فرمان و پدال كار می‌كند. اما در سایر

خودروها (خودروهای full-bodied) دیگر اینگونه محدودیت ها را ندارید.
در

خودروهای full-bodied مانند ناسكار، نحوه قرار گرفتن پشت فرمان كاملا

متفاوت است. صندلی راننده تقریبا عمودی و نزدیك به فرمان است به طوری‌كه

راننده به راحتی می تواند ساعد دست خود را بر روی فرمان قرار دهد.
اما این‌همه تفاوت از كجا حاصل می‌شود؟
این

خودروها بزرگتر و سنگینتر هستند و تایرهای جلوی پهن تری دارند،? بعلاوه

رانندگان به مدت طولانی در یك پیست بزرگ و بیضی‌شكل با سرعت زیاد حركت

میكنند و در نتیحه بازو و كتف راست راننده زودتر خسته می‌شود ? نشستن عمودی

و نزدیك به فرمان به راننده این امكان را می‌دهد تا از شانه و عضلات پشتی

نیز برای رانندگی استفاده كند.
در رانندگی با یك خودروی شخصی، چه

خودرویی كاملا معمولی و چه خودرویی كاملا آماده، هیچ‌یك از حالتهای بالا

كاربرد ندارد. صندلی نباید مانند خودروهای فرمولا وان خوابیده باشد!!! و یا

مانند نسكار فاصله كمی با فرمان داشته باشد.
ممكن است فاصله و نحوه

قرارگیری پدالها و فرمان كاملا مناسب اندازه و طول پاها و دستان شما

نباشد،‌ در اینصورت میتوانید با تغییراتی كه در پدال‌ها و حالت و عمق فرمان

می‌دهید به حالت ایده ال مخصوص خود دست یابید.
ابتدا بر روی صندلی

بنشینید، پشت شما باید صاف و چسبیده به صندلی باشد و ران و و زیر پاها باید

بصورت كامل با صندلی در تماس باشند. هدف از این كار ایجاد حداكثر سطح تماس

بین راننده و صندلی است ( فراموش نكنید اولین وظیفه صندلی این است كه به

شما اجازه ندهد از جای درست خود خارج شوید.)

در مرحله بعد، بعد از

اینكه به درستی بر روی صندلی قرار گرفتید، دستان خود را دراز كنید، مچ

دستها باید به راحتی و كامل بر بالای فرمان قرار بگیرند. در این حالت هنگام

چرخاندن فرمان آرنجها به شكل و اندازه مناسبی خم می شوند. هدف از این حالت

نشستن جلوگیری از دراز كردن بیش از اندازه دستها در هنگام چرخاندن فرمان

است (تماس شانه ها با صندلی نباید كم شود) كشیده شدن بیش از حد دستها باعث

خستگی سریع شده و حساسیت و كنترل راننده نسبت به لرزشهای فرمان را كاهش

میدهد.

سومین مرحله نحوه قرار گرفتن پاهاست. اولین چیزی كه باید

بدانید این است كه پدال ها را باید با قسمت استخوانی و سفت زیر انگشتان پا

فشار داد.

پاها تنها باید از زانو خم شوند. بنابراین همانند حالت دستها جلوی دراز شدن پا گرفته میشود. در ضمن زانو ها باید فاصله مناسبی با غربیلك فرمان داشته باشند تا احتمال آسیب دیدگی در تصادفات كم باشد و چون پای راست در هنگام ترمز كردن و همچنین استفاده از تكنیك heel and toe به فضای بیشتری نیاز دارد باید فاصله زانوی راست با فرمان هم تنظیم شود.

لطفا برروی ادامه مطلب درزیرکلیک نمایید.



irandriving.ir


برچسب ها: آموزش رانندگی، آموزشگاه رانندگی، آموزش رانندگی به گواهینامه دارها، آموزش رانندگی حرفه ای، آموزش رانندگی خصوصی، رانندگی، مربی آموزش رانندگی،

تاریخ : جمعه 1 تیر 1397 | 03:03 ق.ظ | نویسنده سایت : رامتین کریمی | نظرات
.: لطفا ازکلیه صفحات وصفحه اول بازدیدفرماییدودرصورت لزوم بامامشاوره رایگان داشته باشید هرآنچه درزمینه آموزش رانندگی واطلاعات بروز ومرجع خودرو میخواهید بامامشاوره کنید آکادمی مادوره های زیررابرگزارمی کند:1-دوره مقدماتی رانندگی 2-دوره نیمه حرفه ای رانندگی 3-دوره حرفه ای رانندگی 4-دوره فوق حرفه ای رانندگی 5-دوره رانندگی تدافعی 6-دوره رانندگی تهاجمی .تلفن های گویا:09391459697-09365974832-09195575452-09192435199-09191756615-09120259536باتشکرازبردباری وشکیبایی شما irandriving.ir :.